Діяльність ГО “ЛІіС” підтримується офісом Міжнародних програм Лісової служби США


Експрес-аналіз публічності діяльності лісокористувачів України станом на квітень 2023 року

Експрес-аналіз публічності діяльності лісокористувачів України станом на квітень 2023 року

Дата :

Категорія :

Автор :

04.05.23

Фахові публікації

Лісові ініціативи і cуспільство

Експерти ГО “ЛІіС” промоніторили наявність сайтів та публікацій наборів обов'язкових відкритих даних у Міжрегіональних територіальних управлінь лісового та мисливського господарств та у Регіональних офісів лісового та мисливського господарств в Україні. 


Відтак виявили низку проблем, пов’язаних із прозорістю та відкритістю, належною повнотою даних про діяльність лісокористувачів, або ж взагалі відсутністю вебсайтів (наприклад, жоден Регіональний офіс лісового і мисливського господарств такого немає). Так порушуються вимоги ст. 15 ЗУ “Про доступ до публічної інформації”, Постанови КМУ №835 та п.8 ст.78 Господарського кодексу України. Такі порушення, на нашу думку, необхідно вирішувати на рівні центрального органу виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.


До уваги лісокористувачів: 

згідно  з Постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 р.  № 407 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. №835» від 30 листопада 2016 р. № 867 розпорядники інформації  -  лісокористувачі зобов’язані оприлюднювати у формі відкритих даних усю публічну інформацію, яка перебуває в їхньому володінні та стосується конкретного  набору даних, а саме:


  1. База даних “Мисливець”.

  2. Відомості Державного лісового кадастру.

  3. Електронний перелік виданих сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

  4. Реєстр лісорубних квитків.

  5. Реєстр дозвільних документів, які дають право здійснювати господарську діяльність, пов’язану із заготівлею деревини.

  6. Відомості про заготівлю деревини з окремої ділянки лісового господарства.

  7. Матеріали обліку осередків шкідників і хвороб.

  8. Повідомлення про появу ознак погіршення санітарного стану лісових насаджень.

  9. Акти лісопатологічних обстежень.

  10. Рішення науково-технічної ради установи природно-заповідного фонду про доцільність здійснення санітарно-оздоровчих заходів (санітарного стану лісів).

  11.  Нумераційні відомості дерев, призначених для вибіркової санітарної рубки.

  12.  Картки пробних площ обстеження санітарного стану насаджень.

  13.  Зведені відомості пробних площ, закладених у насадженнях, що потребують суцільної санітарної рубки.

  14.  Зведені відомості насаджень, що потребують суцільної санітарної  рубки.

  15.  Перелік заходів із поліпшення санітарного стану лісів.

  16.  Реєстр договорів довгострокового тимчасового користування лісами.


Така відкритість може надати можливість контролювати рубки лісу у лісокористувачів всіх форм власності, запобігати незаконному вирубуванню лісів та здійсненню інших лісопорушень.


ПОВНИЙ ТЕКСТ експрес-аналізу ТУТ


МОНІТОРИНГ публічності лісокористувачів станом на 01.12.2012 року ТУТ


#ForestLaw